Tuesday 27 January 2015

TEMPAHAN CREAMPUFF

ASSALAMMUALAIKUM !

Ini adalah tempahan creampuff paling banyak yang saya terima ....750 biji ! Kalau yang pakar mungkin angka ini biasa sahaja tapi orang seperti saya yang masih baru adalah satu cabaran untuk saya membuatnya. Sebelum ini paling banyak creampuff yang pernah saya buat adalah 400 biji. Kenapa saya terima tempahan ini ?..... sebab ini lah peluang untuk saya menguji kemampuan saya untuk menyediakan jumlah yang lebih besar lebih2 lagi bisnes ini beroperasi sepenuhnya dari rumah dan pengalaman amat penting kepada saya. Sebelum ini saya banyak menerima pertanyaan tentang bisnes saya.....bila saya beritahu bisnes ini beroperasi sepenuhnya dari rumah, ramai yang tidak yakin kemampuan saya. Tak mengapa saya anggap ini sebagai cabaran untuk saya buktikan. Bukan tidak ingin membuka kedai sendiri tapi kerana kos sewa sesebuah kedai yang tinggi dan memerlukan modal yang besar untuk memulakan perniagaan di kedai membuatkan saya meneruskan operasi dari rumah. 

Terimakasih kepada Pn Rose dari Restoran Puteri Penchala kerana sudi membuat tempahan dengan Nadhomebakery. 


  
Ini adalah sebahagian dari 750 biji creampuff yang sempat saya ambil gambar.


 : )  : )  : )



No comments:

RESEPI ROTI PUTIH [ teknik asas pembuatan roti ]

Assalamualaikum dan salam sejahtera.  ROTI PUTIH (WHITE BREAD) .....siapa yang tidak suka? Roti putih seperti roti Gardenia sememangnya menj...